5 przedmiotów, które powinno się wprowadzić do polskiej szkoły

HomeEdukacja i szkolenia

5 przedmiotów, które powinno się wprowadzić do polskiej szkoły

Różnice między klasami uprawnień na koparki
Nauczanie zdalne – czy to przyszłość polskiej edukacji?
Efektywna nauka języka angielskiego

Czasy się zmieniają, a system szkolnictwa pozostaje taki sam. Przez to krzywdzimy dzieci, nie dopuszczając ich do rzetelnej edukacji w sprawach, które we współczesnym świecie są najbardziej istotne. Te kilka przedmiotów jest dzieciom nie tylko potrzebę, ale są przez nie bardzo pożądane i chciane. Dzięki nim nie tylko nauczą się czegoś o świecie dorosłych, ale także dowiedzą się, jak rozmawiać z nimi o ważnych i trudnych tematach, o których warto rozmawiać.

Logika

W teorii powinna uczyć jej matematyka, w praktyce jednak dzieciaki tak strasznie nienawidzą matematyki, że do logiki również nie przykładają wagi. Umiejętność logicznego myślenia to nie tylko rozwiązywanie trudnych zagadnień liczbowych, to też wyciąganie wniosków i rozwiązywanie problemów. Bez tego dzieciaki będą miały problem z rozwiązywaniem konfliktów czy chłodną analizą, przez co w ich życiu główną rolę będą grały emocje, a żadna ważna decyzja życiowa nie powinna być dyktowana sercem. Logika pomogłaby również poukładać dzieciom wiedzę o samych sobie i zrozumieć zachowania innych ludzi.

Etyka

Religia nigdy nie zastąpi dzieciom etyki, głównie dlatego, że nie ma z nią niczego wspólnego. Religia w szkołach nie skupia się na dobrym postępowaniu, ale na wyjaśnianiu doktryn i historii konkretnego wyznania. Etyka jest dla dziecka czymś niezwykle rozwijającym, zwłaszcza w czasach, kiedy rodzice nie mają już tyle czasu na naukę dziecka, jak kiedyś. Dzięki temu przedmiotowi dzieci mogłyby samodzielnie odkrywać moralność i uczuć się o zachowaniach innych ludzi, o przeciwdziałaniu konfliktów czy po prostu czynieniu dobra i unikaniu zła.

Nauka o środowisku

To już nie teoria spiskowa czy żart, nasza planeta jest przeciążona obecnością ludzi. Dlatego tak ważne jest, aby od najmłodszych lat edukować dzieci o tym, jak mogą pomóc Ziemi. W szkołach zdarzają się programy, które w założeniach mają tłumaczyć dzieciom podstawy recyklingu czy tego, dlaczego nie wolno śmiecić, ale rzadko są realizowane rzetelnie i dzieci zazwyczaj się nimi nie przejmują. Ciągła nauka o środowisku i dbania o nie byłaby pożyteczna dla całego społeczeństwa. Równie dobre byłyby organizowane co jakiś czas warsztaty ze specjalistami, którzy wiedzą, jak tłumaczyć dzieciom te zagadnienia.

Nauka o mediach społecznościowych

Internet to nasza przyszłość. Nawet jeśli wydaje nam się, że znamy już jego działanie i świetnie umiemy się nim posługiwać, wszędzie możemy paść ofiarą oszustwa albo fake stron internetowych. Nasze dzieci są na to szczególnie narażone, tym bardziej na serwisach społecznościowych. Lekcje z bezpieczeństwa w sieci były kiedyś częścią programu, ale teraz raczej się je pomija, bo nauczyciele zakładają, że dzieciaki już wszystko wiedzą. A statystyki mówią same za siebie: dzieci coraz częściej padają ofiarami przestępców internetowych, którzy nie zawahają się ich wykorzystać.

Nauka oszczędzania

W szkole podstawowej są wprowadzane różne programy, które sprowadzają się do wpłacania drobnych sum na konto oszczędnościowe. To nie uczy dziecka praktycznie niczego, poza regularnym przynoszeniem gotówki do szkoły. Oszczędzanie to znacznie szersze i ciekawsze zagadnienie niż konto oszczędnościowe, a dzieci uczone od najmłodszych lat o wartości pieniądza i tym, jak go pomnażać na pewno w dorosłym życiu będą mieć mniejszy problem z zakupoholizmem czy złym planowaniem budżetu domowego.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1