Przedszkole w Świdnicy – wzór mądrego działania

HomeEdukacja i szkolenia

Przedszkole w Świdnicy – wzór mądrego działania

Czemu gra jako lektura nie ma sensu w obecnym systemie edukacji
Jak wspomóc dziecko w nauce języka angielskiego?
Nauczanie zdalne – czy to przyszłość polskiej edukacji?

Pewnie już wiesz, jak wiele w życiu dziecka może znaczyć dobrze prowadzone przedszkole, które będzie płynnym, słonecznym wprowadzeniem do prawdziwej szkoły dla Twojego dziecka. Takie, które przygotowuje grunt pod dalszą edukację Twojego dziecka w kierunku zgodnym z jego ujawniającymi się talentami. Chociaż żaden program przedszkolny nie jest doskonały, niektóre wydają się lepsze od innych. Być może masz szczęście i przedszkole, do którego chodzi, lub dopiero będzie chodzić Twoje dziecko jest takie, jak przedszkole w Świdnicy. Dowiedz się, co je wyróżnia i jak możesz zapewnić dziecku najlepszy możliwy start dzięki podjęciu właściwej decyzji.

Dlaczego przedszkole w Świdnicy jest tak cenione?

Jeśli przyjrzysz się temu, jak funkcjonuje przedszkole Świdnica, zauważysz, jak świetnie realizowany i jak dobrze określony jest tam program przedszkolny. To przedszkole zapewnia dziecku możliwość uczenia się i ćwiczenia podstawowych umiejętności społecznych, emocjonalnych, rozwiązywania problemów i uczenia się rozwiązań, z których będzie korzystało podczas zabawy i nauki. Rozwój poczucia własnej wartości jest jednym z ważnych celów, które powinny być realizowane od początku edukacji przedszkolnej. Jest to proces pomagający dziecku czuć się dobrze z tym, kim jest i mieć pewność, że potrafi stawić czoła wyzwaniom związanym z nauką. Książki mogą być w tym bardzo pomocne — najlepiej dobrane tak, by pomagały zwiększyć zaufanie dzieci do swoich umiejętności.

Czego uczy przedszkole w Świdnicy?

Przedszkole w Świdnicy uczy swoich podopiecznych współpracy: umiejętności pracy, nauki i współżycia z innymi. Rok w przedszkolu daje dziecku możliwość nauczenia się cierpliwości, a także zdolność zmieniania się, dzielenia się i słuchania innych — wszystkich społecznych i emocjonalnych umiejętności, z których każde dziecko będzie korzystać przez lata szkolne i później. Większość dzieci jest z natury ciekawa, ale niektóre nie wiedzą, jak się skupić lub wykorzystać tę ciekawość. Przedszkole to czas rozbudzenia i ukierunkowania w dziecku ciekawości i naturalnej miłości do nauki.

Czy przedszkole w Świdnicy jest podobne do innych?

Zapytaj dowolną liczbę wychowawców i rodziców, a otrzymasz wiele różnych opisów idealnego przedszkola. Ale istnieją pewna zgoda, która dotyczy tego, co składa się na dobry program nauczania przedszkolnego.

Zgodnie z nim każde przedszkole (podobnie jak przedszkole w Świdnicy) powinno:

  • Rozwijać zdolności dziecka do uczenia się i poznawania świata, organizowania informacji i rozwiązywania problemów. Zwiększa to jego poczucie własnej wartości i pewności siebie, zdolność do pracy z innymi oraz zainteresowanie wykonywaniem trudnych zadań.
  • Zapewniać kombinację działań formalnych (inicjowanych przez nauczyciela) i nieformalnych (inicjowanych przez dzieci). Badania i projekty pozwalają dziecku pracować zarówno samodzielnie, jak i w małych grupach.
  • Minimalizować korzystanie z zajęć w dużej grupie, które wymagają siedzenia. Zamiast tego większość zajęć powinna polega na uczeniu się przez zabawę w małych grupach. W miarę upływu roku zajęcia w dużych grupach stają się nieco dłuższe w ramach przygotowań do pierwszej klasy.
  • Rozbudzać miłość do książek, czytania i pisania. W całej klasie są książki, słowa i własne pismo dzieci.

Warto pamiętać o tych elementach — a także o specyficznych potrzebach każdego dziecka i rodziny. Nie każdy program jest idealny dla każdego dziecka. Niektóre dzieci rozwijają się w programie, który jest bardziej ukierunkowany, inne mniej.

Czy przedszkole w Świdnicy ma sposób na program idealny?

Być może martwisz się o jakość współczesnego programu nauczania w przedszkolach. Warto dać programowi i nauczycielowi trochę czasu na rozpoczęcie roku. Jeśli po kilku tygodniach masz jakieś wątpliwości, porozmawiaj z nauczycielem. Zapytaj ją o cele i podziel się swoimi oczekiwaniami. Czasami pozorne niedopasowanie może być po prostu różnicą w podejściu. Kontynuuj dialog. Poproś o informacje, ale także bądź chętny do wysłuchania filozofii nauczyciela. Czasem zdarzają się sytuacje, w których nauczyciel lub jego podejście nie jest odpowiednie dla twojego dziecka. Wtedy jest czas na rozmowę z dyrektorem. Przygotuj listę punktów, które chcesz przedstawić. Pomoże to dyrektorowi zobaczyć, na czym polega problem i zasugerować, jak pomóc Twojemu dziecku.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0