Jakie ćwiczenia dla piłkarzy na siłowni?

HomeZdrowie i uroda

Jakie ćwiczenia dla piłkarzy na siłowni?

Zrób sobie własne mydło
E-recepta i telemedycyna – duet idealny
Leczenie lekomanii — kiedy zacząć?

Siłownia to jeden z najważniejszych elementów treningowych w harmonogramie każdego piłkarza. Dzięki niej możliwa jest nie tylko zmiana wyglądu swojej sylwetki, ale również zwiększenie boiskowych możliwości oraz poprawienie ogólnej koordynacji ruchowej. Jakie ćwiczenia warto wziąć pod uwagę by stać się lepszym zawodnikiem piłki nożnej? Na te pytanie odpowiedzą dzisiaj eksperci portalu o piłce nożnej https://topliga.pl.

Plank

Plank, czyli popularna deska, cieszy się wśród piłkarzy sporą popularnością. Dzięki jej zastosowaniu możliwe jest wzmocnienie mięśni brzucha oraz dynamiczne rozwijanie sześciopaku. Aby prawidłowo zrobić to ćwiczenie, należy uklęknąć na podłodze, oprzeć się na palcach stóp, a następnie unieść tułów. Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy pamiętać, by nie unosić pośladków do góry. Ćwiczenie to powinno się wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Dobrze, aby w pozycji tej wytrzymać około 3 minuty. Dzięki temu piłkarze mogą liczyć na szybki rozwój wielu mięśni.

Martwy ciąg

 Martwy ciąg to ćwiczenie polegające na podnoszeniu ciężarów z podłoża w taki sposób, aby przez cały czas utrzymać proste plecy. Jest ono rekomendowane nie tylko przez kulturystów, ale też przez piłkarzy. Powszechnie korzystają z niego tacy zawodnicy jak Robert Lewandowski, Virgil van Dijk czy Adama Traore. Martwy ciąg oddziałuje na niemal wszystkie mięśnie, przez co umożliwia wyrzeźbienie zarówno rąk, jak i ud czy pośladków. Profesjonalni piłkarze powinni wykonywać to ćwiczenie z obciążeniem oscylującym w okolicach 30 kilogramów, jednak dokładna waga ciężaru zawsze musi być dobierana indywidualnie. 

Hip Thrust

 Hip Thrust to ćwiczenie, które powinno być realizowane podczas niemal każdego treningu na siłowni. Polega ono na unoszeniu bioder w podporze i choć jest popularne przede wszystkim wśród pań, to coraz częściej również mężczyźni decydują się na jego regularne wykonywanie. Hip Thrust angażuje głównie mięśnie pośladkowe, aczkolwiek wpływa również na mięśnie brzucha czy mięsień dwugłowy uda. Z ćwiczenia tego często korzystają chociażby piłkarze Premier League, którzy na swoje media społecznościowe regularnie wrzucają relacje z treningów. 

Wskoki na skrzynię

 Jednym z najbardziej uniwersalnych ćwiczeń siłowych są wskoki na skrzynię. Cieszą się one popularnością zarówno wśród profesjonalnych, jak i amatorskich piłkarzy, albowiem dają szybkie i wymierne efekty. Wskoki na skrzynię poprawiają stabilizację sportowców, w efekcie czego pozwalają na lepsze utrzymanie się na nogach w przypadku starć fizycznych na boisku. Co więcej, zwiększają one mobilność i przyczyniają się do poprawienia jakości wyskoku w powietrze. Dzięki temu pomagają w pojedynkach główkowych na placu gry i sprawiają, że piłkarze wnoszą swoją koordynację ruchową na zdecydowanie wyższy poziom. 

Burpees

Burpees nie cieszy się tak dużą popularnością jak inne ćwiczenia, ale i tak zyskuje coraz szersze spektrum zwolenników. Jest to sekwencja kilku ruchów, która angażuje do pracy wiele różnych grup mięśniowych. W skład burpees zazwyczaj wchodzą takie ćwiczenia jak przysiad, deska, pompka czy wyskok. Pomimo że każde z tych ćwiczeń jest wykonywane relatywnie często przez piłkarzy, to niewielu zawodników łączy je ze sobą. Jest to jednak poważny błąd, albowiem burpees ma wiele przymiotów i wpływa na poprawę jakości piłkarskiej. Z tej metody bardzo często korzysta chociażby Karim Benzema – jeden z najlepszych napastników na świecie.

Istnieje wiele patentów na efektywne ćwiczenie na siłowni. Warto jednak wzorować się na prawdziwych profesjonalistach i nie zapominać o regularnym wykonywaniu deski, martwego ciągu czy Hip Thrust. W celu uatrakcyjnienia jednostek treningowych można również zdecydować się na burpees. 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0