Instagram jest jak lep na muchy, tyle tylko, że nie przyciąga much, a wabi ludzi, firmy i produkty. Mało oryginalne porównanie, ale w pełni oddaje istotę działania. Kto raz zacznie, już nie może się od niego oderwać. Zasada ta bardzo mocno przypadła do gustu wszelkiego rodzaju firmom zajmującym się szeroko rozumianym marketingiem. Kiedy Instagram osiągnął ponad miliard użytkowników, żadna szanująca się marka nie mogla obok tego przejść obojętnie. Instagram podobnie jak inne media społecznościowe jest doskonałym narzędziem do promowania marki
Od czego zacząć budowanie marki na Instagramie?
- Po co Ci to konto?
Podstawowe pytanie, jakie każdy chcąc założyć konto na Instagramie, powinien sobie postawić. Przyczyn może być kilka i należy jasno sprecyzować odpowiedź na to pytanie. Jeśli konto ma służyć tylko w celach rozrywkowych, nie ma znaczenia jak zaczniesz. Natomiast chcąc za pomocą Instagrama zbudować markę osobistą, firmową czy produktową, łatwo popełnić błędy nowicjusza, które już na wstępie mogą zniweczyć cały misterny plan.
Zanim się zacznie, warto przemyśleć odpowiedź na to pytanie.2. Czy warto zbudować plan działania?
Dobry plan i trzymanie się go na każdym etapie to podstawa przyszłego sukcesu. Kiedy już się wie, po co rozpoczęta została aktywność na Instagramie, należy wszystko porządnie zacząć. Plan dobrze jest podzielić na kilka części i odpowiednio go zsynchronizować z działaniami początkowymi, dojściem do optymalnych założeń i utrzymywaniem uzyskanej pozycji. Każdy plan powinien posiadać również swoją „awaryjną” wersję na wypadek nieprzewidywanych wydarzeń. Dobre wyskalowanie planu zawierać powinno możliwość jego modyfikacji uzupełniającej bez zmiany dotychczas obranych założeń głównych.3. Staranne zgodne z założonym planem uzupełnienie danych.
Po czysto formalnej czynności, jaką jest rejestracja konta na Instagramie, należy bardzo starannie przejść do wprowadzenia wszystkich istotnych zapisów związanych z pełną aktywizacją konta.– Wybranie nazwy konta– ważne, bo nazwa konta nie jest równoznaczna z nazwą użytkownika. Należy wybrać nazwę łatwą do zapisania, wypowiedzenia i zapamiętania. Jeśli firma lub produkt, który będzie promowany, posiada nazwę, można ją wpisać w to miejsce.
– Zdjęcie profilowe – podobna sytuacja jak z nazwą, jeśli konto ma być firmowe może, zamiast zdjęcia być wprowadzone logo firmy. Jeśli profil ma promować produkt, można wprowadzić zdjęcie produktu. W przypadku budowania marki osobistej zdjęcie powinno zawierać wyraźny wizerunek osoby. Na tym etapie ważna jest kolorystyka. Kolory tła nie mogą być dominujące nad najistotniejszym elementem zdjęcia profilowego. Zbyt zamazane i niewyraźne zdjęcie, podobnie jak zbyt jaskrawe i wyzywające nie powinno być zamieszczane. Zdecydowana większość osób jest wzrokowcami i na tym należy się skupić. Zdjęcie czy inna grafika zamieszczone w tym miejscu powinna nawiązywać do tematyki profilu.
– Biogram – kilka słów wprowadzających w tematykę profilu. W tym miejscu można, a nawet powinno się umieścić jeden aktywny link przekierowujący do strony www, sklepu, bloga itp.
– Rodzaj konta – używając konta na Instagramie, można wybrać jego rodzaj. Do wyboru są następujące rodzaje kont: prywatne, publiczne, biznesowe, twórcy. Zajmując się promocją marki, najlepszą opcją jest konto publiczne i biznesowe/firmowe/ Dzięki takiemu ustawieniu Instagram daje możliwość korzystania z różnego rodzaju statystyk wewnętrznych, a to jest bardzo istotne przy promowaniu marki.
– Posty początkowe – aby konto nie „świeciło pustkami” na swoim początku warto zamieścić kilka postów i zadbać o ich ciągłość tematyczną oraz systematyczność publikacji.
To są podstawowe czynności, jakie należy wykonać, przygotowując konto do budowania marki. Następnymi krokami jest intensywny udział w życiu całej społeczności, bo to od niego zależeć będzie rozwój konta.
Czy można wspomóc budowanie marki?
Oczywiście najważniejszym czynnikiem decydującym o rozwoju konta będzie aktywność jego posiadacza nie tylko na swoim profilu, ale także na profilach innych użytkowników. Obserwacja innych kont, lajkowanie postów, polubienia profili, komentarze to tylko część pracy, jaka jest do wykonania, promując markę. Od intensywności tych podstawowych działań, zależeć będzie rośnięcie pozycji własnego konta.
Jeśli prowadząc promocję marki, nie ma się zbyt dużo czasu, wiele działań można zlecić firmie zewnętrznej i wykupić odpowiedni pakiet akcji wspomagających. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z propozycji serwisu Polskielajki.pl. Serwis ten posiada między innymi pakiety lajków, polubień, komentarzy i różnych innych reakcji. Działalność Polsikielajki.pl prowadzi od paru lat i serwis zdobył zaufanie wielu Instagramowiczów.
Polskielajki.pl ofertę kieruje do osób pragnących szybko wypromować swoje konto instagramowe przy relatywnie niskich kosztach.
COMMENTS